Retourneren

Uiteraard kan het voorkomen dat het artikel dat je hebt besteld, niet helemaal naar wens is. Daarom kun jij bij Saniweb je bestelling binnen 30 dagen gratis retourneren. Dit doe je door het retourformulier in te vullen en je bestelling via PostNL te retourneren of op te laten halen door onze eigen dienst. Dit is afhankelijk van wie de bestelling geleverd heeft. Meer informatie over retourneren vind je op onze retourpagina of kijk hieronder bij de meest gestelde vragen.

Direct naar de retourpagina
Kan ik mijn bestelling retourneren?

Is het artikel toch anders dan je had verwacht? Dan kun je bij Saniweb kun je bestelling binnen 30 dagen kosteloos retourneren, zonder een reden te hoeven geven. Wanneer je bestelling via PostNL is verzonden, kun je je bestelling via PostNL gratis retourneren. Wanneer het niet mogelijk is om je bestelling via PostNL te retourneren, dan kun je je bestelling gratis laten ophalen door onze eigen dienst. Let wel op dat het artikel aan onze retourvoorwaarden voldoet. Zo moet het artikel bijvoorbeeld nog (zover redelijkerwijs mogelijk is) in de originele, onbeschadigde verpakking zitten. Voldoet het artikel niet aan deze voorwaarden, dan kunnen wij deze schade in rekening brengen.

Er zijn twee uitzonderingen waarbij we het product niet retour accepteren:

1. Op maat gemaakte artikelen

Heb je bij ons een product besteld dat speciaal op jouw aanvraag is besteld bij onze fabrikant? Dan kunnen wij deze helaas niet kosteloos retour nemen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een speciaal op maat gemaakte douchewand met uitsparingen of badmeubels en radiatoren met specifieke afmetingen of kleuren. Deze producten zijn speciaal voor jou gemaakt en besteld en kunnen wij hierdoor niet opnieuw verkopen. Je kunt deze op maat gemaakte producten vaak herkennen aan een lange levertijd (langer dan 4 weken). Twijfel je of het om een op maat gemaakt artikel gaat? Neem dan contact op met onze klantenservice (0416-675 462).

2. Zakelijke bestelling

Zakelijke bestellingen kunnen helaas niet geretourneerd worden, mits anders wordt afgesproken.

Bij Saniweb kun je binnen 30 dagen na ontvangst aangeven dat je het gekochte artikel retour wilt zenden. Daarna heb je nog eens 14 dagen om het pakketje daadwerkelijk terug te sturen. Wil je weten hoe en welke voorwaarden hieraan verbonden zijn? Kijk dan op onze retourpagina.

Je kunt je bestelling bij Saniweb gratis retourneren. Wanneer je je bestelling van PostNL ontvangen hebt, kun je de bestelling kosteloos retour zenden naar ons antwoordnummer. Wanneer je bestelling bezorgd is door onze eigen dienst, dan komen onze chauffeurs de bestelling kosteloos ophalen.

Kies je er toch voor om je bestelling op te halen halen terwijl je het via PostNL kan terugsturen? Dan vragen wij hiervoor een kleine vergoeding voor de ophaalkosten. Deze bedragen 5% van het nettobedrag van het desbetreffende artikel.

Wanneer je er zelf voor kiest om je bestelling retour te sturen via een andere manier dan bovenstaand, dan zijn de kosten hiervan voor eigen rekening.

Controleer daarnaast ook altijd onze retourvoorwaarden. Wanneer het artikel hier niet aan voldoet (bijvoorbeeld wanneer het product beschadigd is), kan het voorkomen dat wij hiervoor extra kosten in rekening brengen.

Saniweb betaalt betaalde bedragen uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de artikelen terug. Dit wordt gedaan via een bankoverboeking naar het rekeningnummer dat je bij het retourformulier hebt ingevuld. Tegoeden die ontstaan door bijvoorbeeld het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Wanneer je met PostNL je bestelling retour stuurt, krijg je een Track & Trace code waarmee je je pakketje online kan volgen. Vul de barcode en de postcode van de ontvanger in, en je ziet waar je retour is. Wanneer je bestelling wordt opgehaald door onze eigen dienst, krijg je een retourbon die je moet aftekenen. Dit is tevens je retourbewijs.

Wanneer je retour bij ons is verwerkt, krijg je direct het geld teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer. Heb je na 14 dagen niets gehoord? Neem dan even contact op met onze klantenservice zodat zij kunnen uitzoeken wat de status van je bestelling is.

Voldoet het product niet aan je verwachting en wil je het graag ruilen voor een ander product? Neem dan contact op met de klantenservice. Zij maken graag je nieuwe bestelling gereed voor verzending.

Een consument mag voor de levering zijn bestelling kosteloos (gedeeltelijk) annuleren, indien het geen maatwerk artikel betreft of wanneer dit aangegeven is bij het product.

Een zakelijke afnemer mag voor de levering zijn bestelling kosteloos (gedeeltelijk) annuleren wanneer het een voorraad product betreft of wanneer de producten nog geannuleerd kunnen worden bij onze leveranciers. Is dit niet het geval, dan zijn wij bij annulering genoodzaakt 30% annuleringskosten van het aankoopbedrag in rekening te brengen. Onze klantenservice kan je informeren of het product op voorraad ligt of niet (0416-675 462).