Retourneren

Is je bestelling toch niet helemaal zoals je had verwacht? Dan heb je als klant van Saniweb de mogelijkheid om je bestelling retour te zenden. Laat ons binnen 30 dagen via het retourformulier weten dat je je bestelling retour wilt sturen. Daarna heb je nog eens 14 dagen de tijd om je bestelling daadwerkelijk retour te sturen.

Direct naar retourformulier

Het retour sturen van je bestelling doe je zo

  1. Vul het retourformulier in. Wij zullen je retouraanmelding bekijken en je binnen 1 werkdag laten weten hoe je deze het beste retour kan sturen (zelf retourneren via PostNL of laten ophalen door onze eigen chauffeurs).
  2. Verpak het artikel in de originele, onbeschadigde verpakking. Onderaan de pagina vind je een acceptabel voorbeeld van een retourpakket. Vergeet niet jouw gegevens aan het retourpakket toe te voegen zodat wij je retour snel en foutloos kunnen verwerken. Dit kun je doen door het pakket te voorzien van het afzender adres en de pakbon of een kopie van de orderbevestiging aan het pakket toe te voegen.
  3. Stuur het artikel terug volgens de gekregen instructies.

Belangrijk! Stuur je je product via PostNL op? Bewaar dan goed het bonnetje met de Track & Trace code. Aan de hand hiervan kun je jouw pakket volgen en dit dient tevens als retourbewijs. Wanneer je bestelling opgehaald wordt door onze eigen chauffeurs, ontvang je een retourbon die je moet aftekenen. Dit is tevens je retourbewijs.

De retourvoorwaarden

Saniweb accepteert retouren wanneer:

  • Het artikel nog in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Bij verbruiksartikelen zoals lijm, voeg, kit, schoonmaakmiddelen en toiletblokjes mag de verpakking niet geopend zijn.
  • Het artikel compleet en onbeschadigd is.
  • Het artikel nog niet gemonteerd of gebruikt is en daarvan sporen bevat.
  • Het artikel niet op maat gemaakt is. Denk hierbij aan een speciaal op maat gemaakte douchewand of een badmeubel in een specifieke afmeting of kleur.
  • Het artikel besteld is voor particuliere doeleinden. Zakelijke bestellingen kunnen helaas niet worden teruggenomen, tenzij anders is overeengekomen in de koopovereenkomst.
  • Douchewanden en douchecabines waarvan de verpakking niet open is geweest. De reden hiervoor is dat wanneer de verpakking geopend is, de douchewanden en -cabines erg kwetsbaar zijn. Hierdoor kunnen we deze niet meer veilig transporteren.
  • Tegels met een batch/tintnummer mogen niet geretourneerd worden. Tussen de batches van tegels bestaan kleurverschillen, waardoor ze niet met elkaar kunnen worden gemengd.

Bij artikelen die gemonteerd zijn geweest, beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht om de schade in rekening te brengen of het product terug te sturen. Voor meer informatie verwijzen we je door naar de algemene voorwaarden.

Terugbetaling van je bestelling

Saniweb betaalt eventueel betaalde bedragen uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de artikelen terug. Dit wordt gedaan via een bankoverboeking naar het rekeningnummer dat je bij het retourformulier hebt ingevuld. Tegoeden die ontstaan door bijvoorbeeld het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Retourkosten

Laten ophalen door onze chauffeurs

Grote en/of zware producten worden opgehaald door onze eigen chauffeurs. De kosten hiervoor bedragen €30,00. Denk hierbij aan douches, badmeubels, keramiek, radiatoren, spiegels en tegels. Let hierbij wel op dat de producten op de begane grond klaar moeten liggen.

Terugsturen via PostNL

Handzame producten kunnen via de PostNL teruggestuurd worden. De kosten hiervoor bedragen € 5,00. Denk hierbij aan kranen, regendouches, accessoires, schoonmaakmiddelen en toebehoren.

Kies je een andere verzendmethode? Dan zijn de kosten hiervan voor eigen rekening. Nadat je het retourformulier hebt ingevuld, ontvang je binnen 1 werkdag meer informatie over hoe je het product kan retourneren.

Voorbeelden retourverzending

Acceptabel verzonden

Acceptabel verzonden

  • Product in originele verpakking
  • Voorzien van een omverpakking
  • Voorzien van adres afzender
  • Incl. (kopie van) ordergegevens
  • Compleet en onbeschadigd
Onacceptabel verzonden

Onacceptabel verzonden

  • Adreslabel op productverpakking
  • Tape op productverpakking
  • Onduidelijk wie de afzender is
  • Geen ordergegevens
  • Beschadigd en incompleet product