Klantenservice

Op onderstaande tijden is onze klantenservice per telefoon, e-mail, chat en Whatsapp te bereiken voor alle vragen over producten en bestellingen.

Openingstijden klantenservice
Maandag 08:30 - 22:00
Dinsdag 08:30 - 22:00
Woensdag 08:30 - 22:00
Donderdag 08:30 - 22:00
Vrijdag 08:30 - 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
Uitzonderingen openingstijden klantenservice
14 december 2017 Geopend tot 17:30
21 december 2017 Geopend tot 16:00
25 december 2017 Eerste kerstdag Gesloten
26 december 2017 Tweede kerstdag Gesloten
1 januari 2018 Nieuwjaarsdag Gesloten

Veel gestelde vragen

Bestellen

Heb je het juiste product gevonden? Fijn! Je bent nog maar een paar klikken verwijderd voordat je bestelling wordt thuisbezorgd of afgehaald kan worden.

  1. Plaats de gekozen artikelen in je winkelwagen.
  2. Ga naar je winkelwagen en controleer je bestelling.
  3. Ga door met bestellen en kies of je nieuw bent bij Saniweb of dat je al een account hebt. Wanneer je nieuw bent, zul je nog een aantal gegevens moeten invullen. Heb je al een account aangemaakt? Dan is dit niet meer nodig.
  4. Kies vervolgens je bezorgmethode. Je kunt kiezen of dat je je bestelling wilt laten bezorgen op een door jou gekozen adres of dat je deze zelf wilt ophalen in ons magazijn in Waalwijk.
  5. Daarna selecteer je de lever- of afhaaldatum wanneer het jou het beste uitkomt.
  6. Kies hierna je betaalmethode. Je kunt kiezen voor iDeal, MasterCard, VISA, PayPal, AfterPay of bankoverboeking.
  7. In de laatste stap controleer je de bestelling. Klopt alles? Plaats dan je bestelling.

Je kan bestellen als gast of via een account. Wanneer je als gast je bestelling plaatst, zul je alle gegevens moeten invoeren, ook wanneer je nog een keer een bestelling plaatst. Wij raden je aan om via een account te bestellen. Dit biedt de volgende voordelen:

  • Je hoeft je gegevens maar één keer in te vullen;
  • Je kan gemakkelijker inloggen;
  • Je ziet meteen het besteloverzicht.

Saniweb is aangesloten bij diverse keurmerken, zoals Trusted Shops, CBW en Qshops. Hierdoor weet je zeker dat je bij ons veilig en betrouwbaar online kan winkelen.

Daarnaast kun je aan de URL zien dat Saniweb een beveiligde internetverbinding gebruikt. De URL begint namelijk met https:// in plaats van het vaak geziene http://. De letter ‘s’ staat in dit geval voor ‘secure’ (veilig). Daarnaast zie je aan het slotje vooraan in de adresbalk dat alle (persoonlijke) gegevens goed beveiligd zijn. Je hoeft je dus geen zorgen te maken!

Wanneer je van ons een mailbevestiging van je bestelling hebt gehad, kun je erop vertrouwen dat je bestelling goed is doorgekomen. Deze bevestiging zal direct in je mailbox verschijnen.

Is dit niet het geval en heb je al wel betaald? Maak je geen zorgen en neem dan even contact op met onze klantenservice zodat zij in het systeem kunnen checken of je bestelling is geplaatst.

Betalen

Bij Saniweb.nl heb je keuze uit verschillende betalingsmethodes, zoals iDeal, Creditcard, Afterpay of PayPal. Of betaal direct bij levering met PIN of contant geld. Welke methode je ook kiest, je betaalt altijd veilig!

Pin of contant bij levering

Betaal direct bij levering met contant geld of PIN. De chauffeur heeft een mobiel PINapparaat bij zich zodat je het bedrag gemakkelijk en veilig kan pinnen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Let wel op het maximaal te pinnen bedrag. In veel gevallen heeft de bank namelijk een daglimiet van €2500,- ingesteld. Wanneer het bedrag van je bestelling hoger is, kun je bij je bank een tijdelijke verhoging aanvragen.

Betalen met iDeal

Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, bunq, ING, Knab, Rabobank, de Volksbank (SNS, ASN Bank en Regiobank), Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers? Dan kun je bij Saniweb snel en gemakkelijk het bedrag betalen via de vertrouwde en veilige online betaalomgeving van je eigen bank. Je hebt hiervoor geen speciale software nodig. Bovendien is betalen met iDeal bij Saniweb altijd gratis.

Betalen met creditcard

Bij Saniweb kun je ook betalen met een creditcard van MasterCard en Visa. Geef dit aan bij je bestelling en vul je creditcardnummer, vervaldatum van je creditcard en CID/CVC-code in. Deze gegevens worden vervolgens beveiligd verstuurd naar de creditcardmaatschappij waarna het bedrag op de creditcard wordt gereserveerd. Het bedrag wordt pas daadwerkelijk afgeschreven nadat je bestelling is verzonden. Betalen met creditcard is bij Saniweb altijd gratis.

Betalen met Afterpay

Wil je graag achteraf betalen? Dat is mogelijk met Afterpay. Wanneer je hiervoor kiest, ontvang je via e-mail een digitale factuur van Afterpay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen, voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert namelijk een strikt privacy beleid. Mocht je verzoek onverhoopt niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk nog altijd je bestelling betalen met een andere betaalmethode. Bij vragen mag je altijd contact opnemen met AfterPay.

Wanneer je voor de eerste keer via AfterPay betaald, kan mag het bedrag van je bestelling niet hoger zijn dan €1.500,-. Ben je al bekend bij AfterPay? Dan kun je achteraf betalen tot een maximumbedrag van €4.000,-. De extra kosten voor AfterPay bedragen €4,95.

Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Betalen met PayPal

Wanneer je met PayPal betaald, hoef je alleen maar je PayPal-inloggegevens in te voeren. PayPal onthoudt namelijk zelf alle betaalgegevens. Vervolgens kies je of je betaalt met je bankrekening, creditcard of je PayPal tegoed. De extra kosten voor betalen met PayPal bedragen 2,5% van het totale orderbedrag.

Betalen via overboeking

Bij Saniweb kun je ook via overboeking betalen. Wanneer je voor deze betaalmethode kiest, zul je via je eigen vertrouwde bankomgeving een aantal bankgegevens in moeten vullen. Hierna kun je de betaling verrichten.

Betaald met iDeal maar geen bevestiging gehad

Heb je betaald met iDeal, maar heb je nog geen bevestiging gehad van je betaling? Controleer dan op je rekening of er geld is afgeschreven. Zo niet, dan raden wij je aan om de bestelling opnieuw te plaatsen. Is er al wel geld afgeschreven? Wanneer je geen bevestiging van ons hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Creditcard afgekeurd

Het kan gebeuren dat je betaling met creditcard geweigerd wordt. Wij kunnen hiervan de redenen niet achterhalen. In dit geval zal je bestelling geannuleerd worden en er zal niks worden afgeschreven. Wij raden je aan om je bestelling nogmaals te plaatsen en te kiezen voor een andere betaalmethode, zoals iDeal of gewoon met PIN of contant bij levering. Of neem contact op met de klantenservice.

Bezorgen en ophalen

Bij Saniweb worden alle bestellingen gratis thuisbezorgd door eigen chauffeurs of PostNL, zowel in Nederland als in Vlaanderen. Dit kun je aangeven bij de keuze van de verzendmethode tijdens het bestelproces. Wanneer je voor de bezorgmethode hebt gekozen, krijg je alle vrije bezorgdagen te zien zodat je zelf kan bepalen op welke dag je je bestelling geleverd krijgt.

Wil je weten op welk dagdeel je bestelling wordt bezorgd? Bekijk dan in je orderstatus één werkdag van te voren op welk dagdeel de chauffeurs komen. Dit kan op maandag t/m woensdag vanaf 12.00 uur. Wanneer je bestelling op zaterdag wordt bezorgd, is het dagdeel waarop je bestelling wordt bezorgd zichtbaar op donderdag vanaf 16.00 uur. Wordt je bestelling op maandag bezorgd? Dan zie je vrijdag vanaf 16.00 uur in de orderstatus op welk dagdeel je bestelling wordt bezorgd. Daarnaast belt de chauffeur een half uur voor levering.

Product afhalen in afhaalmagazijn in Waalwijk

Je kunt ervoor kiezen om je bestelling zelf op te halen in ons afhaalmagazijn in Waalwijk. Dit kun je aangeven bij de keuze van de verzendmethode tijdens het bestelproces. Je bestelling ophalen kan van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 16.30 uur en zaterdag tussen 8.00 en 11.30 uur. Ons afhaaladres is Biesbosweg 4, 5145 PZ Waalwijk (routebeschrijving).

Wanneer je je bestelling komt ophalen, dien je de bevestigingsmail van Saniweb.nl mee te nemen met daarin het ordernummer.

Product afhalen bij PostNL afhaalpunt

Sommige producten worden via PostNL verstuurd. In dat geval kun je er ook voor kiezen om het product zelf af te halen bij een PostNL afhaalpunt bij jou in de buurt. Op deze manier hoef je overdag niet thuis te zijn. Dit kun je tijdens het bestelproces aangeven. Meer informatie over het ophalen van een pakket bij een PostNL locatie vind je hier.

Alle bestellingen worden gratis thuisbezorgd door onze eigen chauffeurs of PostNL. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

De levertijd van een product staat altijd vermeld op de productpagina. De artikelen die bij ons op voorraad liggen kunnen supersnel bezorgd worden. Daarnaast kan het voorkomen dat de levertijd van een product langer is, als deze bijvoorbeeld nog geleverd moet worden in ons magazijn door de leverancier. De levertijd is daarnaast afhankelijk van wie het bezorgt, PostNL of onze eigen chauffeurs.

Levering via PostNL

De voorraadartikelen die met PostNL worden bezorgd, kunnen wij supersnel bij jou bezorgen. Hierbij geldt voor 15.00 uur besteld, morgen in huis. PostNL levert op alle dagen, behalve zondag.

Levering via onze eigen chauffeurs

Sommige artikelen worden met onze eigen chauffeurs bezorgd. Dit zijn vaak grote artikelen die zorgvuldig vervoerd moeten worden. Bij dit soort producten is de levertijd afhankelijk van het postcodegebied waarin je woont. In het onderstaande bezorgschema kun je zien op welke dagen je bestelling bezorgd kan worden door onze chauffeurs. Tijdens het plaatsen van je bestelling kun je zelf een dag kiezen uit de mogelijke bezorgdagen.

Heb je meerdere producten besteld met verschillende levertijden? Dan geldt de levertijd van het artikel met de langste levertijd. Tip: wil je een bepaald product uit je bestelling sneller in huis hebben? Neem dan contact op met onze klantenservice of plaats twee losse bestellingen.

Bij Saniweb snappen we dat het fijn is als je aankoop direct op de juiste plaats wordt gezet. Daarom plaatsen we veel producten uit ons assortiment op de plaats in huis waar jij wilt*. Handig, hierdoor hoef je zelf niet te slepen met zware producten. Voorwaarde is wel dat onze bezorgers genoeg ruimte hebben om dit te doen. Woon je op een hogere verdieping? Geen probleem! Ook dan wordt je bestelling geplaatst waar je wilt.

*Helaas kunnen we niet alle producten plaatsen waar jij wilt. Uitzonderingen zijn:

  • Bestellingen die via PostNL bezorgd worden
    Wordt je bestelling via PostNL bezorgd? Dan hanteert PostNL zijn eigen werkwijze als het gaat om de bezorgservice. In de meeste gevallen zullen ze de bestelling bij de deur overhandigen.
  • Grote artikelen
    Bij grote artikelen krijg je tijdens het bestelproces de keuze tussen bezorging tot de gewenste plek in huis en bezorging tot de voordeur. Bij bezorging tot de gewenste plek in huis wordt bestelling geplaatst waar jij wilt door twee chauffeurs. Wanneer je kiest voor bezorging tot de voordeur, wordt je bestelling door één chauffeur bezorgd. Hierdoor is er een snellere levering mogelijk. Beide opties zijn gratis.
  • Tegels
    Tegels worden altijd door onze bezorgers tot de voordeur geleverd.

We houden je op de hoogte via e-mail. Daarnaast kun je op je orderstatus verschillende gegevens van je order bekijken, zoals:

  • De (adres)gegevens
  • De bestelling
  • De bezorgdatum en het bezorgtijdstip (één werkdag van te voren)
  • De factuur

Daarnaast kun je via deze pagina ook de betaling verrichten wanneer bijvoorbeeld de klantenservice telefonisch je bestelling in orde heeft gemaakt. Om je orderstatus te zien, dien je je aan te melden. Dit doe je door het ordernummer en het bij ons bekende postcode van het correspondentie- of afleveradres in te vullen. Het ordernummer kun je vinden in de bevestiging van je bestelling.

Wanneer je bestelling met PostNL wordt verzonden, krijg je de dag voor levering ‘s avonds een mailtje met een Track & Trace code. Met deze code kun je je pakketje volgen. Bovendien zie je ook in welk dagdeel je bestelling wordt bezorgd.

Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat je bestelling op tijd geleverd wordt. In enkele gevallen pakt het helaas niet uit zoals we zouden willen. Wanneer je bestelling niet is geleverd op het verwachte bezorgmoment, kun je een aantal zaken controleren:

  • Heb je een Track & Trace code ontvangen in de verzendbevestiging? Controleer dan via de link of de leveringstijd mogelijk is verschoven.
  • Controleer of het bezorgadres dat je hebt ingevuld wel klopt.
  • Kijk in je brievenbus of je een ‘niet-thuis bericht’ hebt ontvangen. Het kan namelijk voorkomen dat de bezorger langs is geweest op een moment dat je niet thuis was.

Mocht het hierna nog steeds niet duidelijk zijn wanneer je bestelling bezorgd wordt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Het kan voorkomen dat je niet thuis was tijdens het bezorgmoment. In dat geval laat de chauffeur een ‘niet-thuis bericht’ achter. Onze klantenservice zal dan contact met je opnemen om kosteloos een nieuwe afspraak in te plannen. Je kunt ook zelf contact opnemen met onze klantenservice om een nieuwe bezorgafspraak te maken.

Staan alle bestelde producten wel op de pakbon, maar ontbreekt er een artikel bij je bestelling? Neem dan direct contact op met onze klantenservice zodat zij het niet geleverde artikel zo snel mogelijk alsnog kunnen opsturen.

Retourneren

Is het artikel toch anders dan je had verwacht? Dan kun je bij Saniweb kun je bestelling kosteloos retourneren, zonder een reden te hoeven geven. Wanneer je bestelling via PostNL is verzonden, kun je je bestelling via PostNL gratis retourneren. Wanneer het niet mogelijk is om je bestelling via PostNL te retourneren, dan kun je je bestelling gratis laten ophalen door onze eigen dienst.

Bij Saniweb kun je binnen 14 dagen na ontvangst aangeven dat je het gekochte artikel retour wilt zenden. Daarna heb je nog eens 14 dagen om het pakketje daadwerkelijk terug te sturen. Wil je weten hoe en welke voorwaarden hieraan verbonden zijn? Kijk dan op onze retourpagina.

Je kunt je bestelling bij Saniweb altijd gratis retourneren. Wanneer je je bestelling via PostNL toegestuurd hebt gekregen, kun je de bestelling kosteloos retour zenden naar ons antwoordnummer. Wanneer je bestelling bezorgd is door onze eigen dienst, dan komen onze chauffeurs de bestelling kosteloos ophalen.

Kies je er toch voor om je bestelling op te halen halen terwijl je het via PostNL kan terugsturen? Dan vragen wij hiervoor een kleine vergoeding voor de ophaalkosten. Deze bedragen 5% van het nettobedrag van het desbetreffende artikel.

Wanneer je er zelf voor kiest om je bestelling retour te sturen via een andere manier dan bovenstaand, dan zijn de kosten hiervan voor eigen rekening.

Saniweb betaalt betaalde bedragen uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de artikelen terug. Dit wordt gedaan via een bankoverboeking naar het rekeningnummer dat je bij het retourformulier hebt ingevuld. Tegoeden die ontstaan door bijvoorbeeld het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Wanneer je met PostNL je bestelling retour stuurt, krijg je een Track & Trace code waarmee je je pakketje online kan volgen. Vul de barcode en de postcode van de ontvanger in, en je ziet waar je retour is. Wanneer je bestelling wordt opgehaald door onze eigen dienst, krijg je een retourbon die je moet aftekenen. Dit is tevens je retourbewijs.

Wanneer je retour bij ons is verwerkt, krijg je direct het geld teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer. Heb je na 14 dagen niets gehoord? Neem dan even contact op met onze klantenservice zodat zij kunnen uitzoeken wat de status van je bestelling is.

Voldoet het product niet aan je verwachting en wil je het graag ruilen voor een ander product? Neem dan contact op met de klantenservice. Zij maken graag je nieuwe bestelling gereed voor verzending.

Garantie en reparatie

Blijkt je product onverhoopt defect te zijn geraakt? Dan lossen wij dat voor jou op! Neem hiervoor contact op via onze contactpagina. Geef bij het onderwerp aan dat het om een garantie/service vraag gaat en vul alle gegevens zo specifiek mogelijk in. Vervolgens zullen wij contact met je opnemen en een passende oplossing bieden.

Binnen de garantie

Bij Saniweb.nl heb je standaard minimaal 3 jaar garantie op het gehele assortiment. Daarnaast heb je bij sommige merken zelfs langer garantie (zie overzicht). Dus wanneer je een gegronde klacht hebt over een product binnen de garantietermijn, nemen wij de kosten voor het omruilen of repareren voor onze rekening.

Levenslange service

Is het product buiten de garantietermijn defect gegaan? Ook dan helpen we je graag verder tegen een passende vergoeding. Hoeveel deze vergoeding precies inhoudt, zullen we je vooraf laten weten zodat je zelf nog kan bepalen of je het artikel wel of niet wilt laten maken.

Bij Saniweb heb je standaard minimaal 3 jaar garantie op het gehele assortiment. Daarnaast heb je bij sommige merken zelfs langer garantie. Hiermee garanderen we je dat het product minimaal 3 jaar na aanschaf probleemloos moet kunnen werken. Meer informatie over onze garantievoorwaarden kun je terug op onze garantie pagina.

Bij Saniweb kun je ervoor kiezen om het bestelde product te laten monteren. Uiteraard bieden we ook garantie op montage. Voor de montage is de garantie 3 jaar. Op voeg en kit ontvang je 1 jaar garantie.

Heb je een andere vraag?

Is je vraag hierboven niet beantwoord? Neem dan gerust contact op met onze sanitair experts. Zij staan voor je klaar om al je vragen over producten en bestellingen te beantwoorden. Dit kan telefonisch (0416 - 675 462), via whatsapp (06 - 2156 8708) of via de chat op onze webshop. Of stuur een bericht via onze contactpagina.